Conor Daly úgy látja, hogy fejlesztésre szorul az aeroscreen, ha esős versenyekről van szó.
Conor Daly az Ed Carpenter Racing-Chevrolet eddigi legjobb helyezését érte el a vizes-száraz-nedves futamon Indianapolisban, de elmondta, hogy az IndyCar-ban használatos aeroscreen miatt nagyon nehezen látott ki az autóból.
Daly a negyedik helyről rajtolva ötödikként ért célba a 85 IndyCar-futamból álló pályafutása vitathatatlanul eddigi legjobb versenyhétvégéjén.
A problémával kapcsolatban elmondta, hogy az aeroscreen közepén lévő elválasztó körüli vízfelgyülemlés volt a legnagyobb gond. Bár az IndyCar 2020 februárjában nedves körülmények között tesztelt a Circuit of The Americas pályán, majd nyáron némi eső áztatta Mid-Ohio-ban a kvalifikációt, ez volt az első alkalom, hogy a széria vizes körülmények között versenyzett az aeroscreennel.
„Soha nem láttam még ilyet” – mondta Daly. „Olyan volt, mintha a víz az aeroscreen közepén maradt volna csak ott. Nem tudom miért, de még ha gyorsabban is mentél, amitől azt remélted, hogy kitisztul, nem így történt…”
„Nyilvánvaló, hogy ez egy tudományos teszt. Rengeteg adatot kell átnéznünk a szériával együtt, és biztos vagyok benne, hogy Jay Frye (az IndyCar elnöke) is megnézi majd ezeket. Utálja, amikor az aeroscreenről beszélek, de én csak elmondom, amit láttam. Ez minden. Kihívás volt.”
„Szerencsére volt egy remek spotterem Packy Wheeler személyében, aki szó szerint belevezetett az 1-es kanyarba. Nem láttam a féktávot, az előttem lévő autókat vagy a pitfal végét, de az aeroscreen oldalán viszont kiláttam, így jobbra-balra néztem, hogy egyenesen tudjak menni, ami nagyon klassz volt!”
Sikerült visszatalálni a legjobb 5-be
Daly-nek voltak problémái a futam elején, amikor folyamatosan visszaesett, de a jó stratégiai döntések, a jó tempó és a az, hogy riválisainál jóval kevesebbszer hibázott azt jelentette, hogy újra fel tudott zárkózni az élmezőnyhöz.
„Nehéz etap volt számunkra az első” – emlékezett vissza Daly. „Nem tudom, mi történt az első szett piroson, de használt pirosak voltak, és folyamatosan visszaestünk. Az autó abszolút kezes volt, és fogalmam sincs, miért történt.”
„Valahogy rákényszerültünk, és új lágyakat tettünk fel, aztán máris újra az a nagyszerű autó volt, ami korábban. Azt hiszem, a második leggyorsabb kört futottuk, és csak nyomtuk, behoztuk a lemaradásunkat. Aztán megnyílt az ég egy kicsit, így a délután hátralévő része érdekesen alakult.„