Az összetettet vezető Álex Palou arról beszélt, hogy nem mondott le a versenyzésről, ám „nem fog megőrülni”. A spanyol pilóta már a portlandi futamon is ezt a taktikát követte, amelyen aztán második lett Will Power mögött.
A hétvégén került sor az IndyCar utolsó idei épített pályás versenyére, amelynek a Portland International Raceway volt a helyszíne. A pole pozícióból Santino Ferrucci vághatott neki a futamnak, mögüle Will Power, majd Álex Palou rajtolt. Végül Power domináns teljesítménnyel megnyerte a viadalt, a második helyre pedig Palou jött be.
Viszont hiába Power győzött, a viadal legnagyobb nyertese Palou volt, aki az ausztrál pilótán kívül minden üldözőjétől még inkább eltávolodott a tabellán. A spanyol versenyzőnek így három futammal a szezon vége előtt 54 pont az előnye a második Powerrel szemben, a harmadik Colton Herta pedig már 67 bajnoki egységre van tőle.
It's far from over.
Milwaukee's up next 👀
#INDYCAR pic.twitter.com/W6W1pPzqtJ— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) August 26, 2024
Ráadásul szinte biztosan kimondható, hogy Scott Dixon kiszállt a trófeáért folyó versenyfutásból, mivel Kyle Kirkwood Portlandban leterelte a pályáról, majd Pietro Fittipaldi véletlenül kiütötte az első körben. A portlandi viadalt szinte végig Power vezette, aki Palou követett. Az összetett állás ismeretében, illetve Dixon kiesése miatt adódik a felvetés, a 27 éves pilóta nem is igen próbált volna támadni, hogy biztosra menjen. Azonban állítása szerint ez nem így történt.
„Senki sem szeretne azzal a hozzáállással elrajtolni, hogy csak az első ötben akar végezni, és csak pontokért akar menni, mert akkor jönnek a problémák – magyarázta Palou a RACER-nek a portlandi és az azt követő versenyeken alkalmazott stratégiáját. – Amikor emiatt elkezded megváltoztatni a vezetésed, a versenyzésed, az természetellenessé válik. És ez egyben a stratégiákra is igaz. Ha azzal indulsz el, hogy »csak csináljunk egy biztonságos stratégiát, és talán csupán két helyet veszítünk, és úgy hatodikak leszünk«, akkor a versenyen máris hátul leszel, és aztán egyre hátrébb is kerülsz.”
„Szóval én továbbra is százszázalékosan versenyezni akarok, és a győzelemre hajtok – jelentette ki. – Úgy gondolom, ez a kisebb előnyünk lehetővé teszi, hogy azt mondjuk: »hé, akkor megpróbálhatjuk megnyerni a versenyt«. De persze ugyanakkor nem fogok megőrülni az 1-es kanyarban, és nem fogok balesetbe kerülni. Azt hiszem, jó az a hozzáállásunk, miszerint olyan keményen hajtunk, amennyire csak tudunk, anélkül, hogy megőrülnénk.”
A BitNile.com Grand Prix of Portland bővebb összefoglalóját ezen, a teljes végeredményét pedig ezen a linken lehet megtalálni.