back to top
vasárnap, május 19, 2024

A parc fermé szabályok gondot okozhatnak majd Iowában

Dátum:

Megosztás:

Az IndyCar parc fermé szabályai gondot okozhatnak majd a soron következő iowai hétvégén. A szabály az első időmérő edzést követően lép majd érvénybe, és mivel ezt követően nem lehet majd változtatni az autók beállításain, ezért ez akár komoly gondokat szülhet a második versenyre.

- Reklám -

A hétvégén Iowában folytatódik az IndyCar idei kiírása. Az ovál pályán a tavalyi évben nem rendeztek futamot, azonban az idei hétvége egyedi lesz, ugyanis az idei IndyCar szezonban ez lesz az egyetlen dupla futamos hétvége.

- Reklám -

Az első időmérőt szombat reggel rendezik majd meg, és, mint minden egyes ovál helyszínen – az Indy500-at leszámítva – a pilóták két gyorskört fognak teljesíteni. Az oválos dupla futamokra 2020 óta érvényes egy olyan újonnan hozott szabály, hogy az első mért körök az első futam, a második gyorskörök pedig a második verseny rajtsorrendjét szabják majd meg.

A kvalifikációt amerikai idő szerint 10.45-től veszi majd kezdetét és az első futam már aznap helyi idő szerint 15:00-kor startol. Azonban ezen időtartam között az autókra vonatkozni fognak a parc fermé szabályai, amik kimondják, hogy amint életbe lép ez a szakasz, a csapatok szerelői egyáltalán nem változtathatnak az autón.

- Reklám -

A dupla futamos hétvégéknél azonban annyi engedmény szokott lenni, hogy „három csapattag hozzányúlhat az autóhoz”, ugyanakkor azon csak alapvető dolgokat változtathatnak meg és csupán akkor nyúlhatnak hozzá jobban az autóhoz, ha azzal valami probléma adódik.

Az Ed Carpenter Racinget erősítő Conor Daly – aki az Iowa típusú oválok mesterének számít – szerint már csak azért is nehéz lesz a hétvége, mert „jelentős különbség van a friss időmérős gyorskör” és „a már a futam vége felé egy kopott abroncsokkal megtett kör” között.

„40-45 kör után jelentősen elkezd csökkenni az átlagtempó” – véli az amerikai. „Ezért szeretnék az időmérőn az élre kerülni, ez lesz az elsődleges célunk a csapattal. Emellett pedig a parc fermé szabályokkal is meg kell birkóznod. Egyszerre kell beállítanod az autót az időmérőre és a futamra is, amit nagyon nehéz véghez vinni. Azt szeretné az ember, hogy mindkettőn versenyképes legyen, nem pedig azt, hogy ez egyiket fel kelljen áldozni, hogy a másikon eredményes lehessen.”