A McLaren Racing közelgő debütálása az FIA Formula E sorozatában nem lesz hatással arra, hogy a vállalat indít-e LMDh programot.
„Nem, biztosan nem” – mondta Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója határozottan a RACER-nek nyilatkozva. „Egyértelműen nem tettünk le róla!”
A Formula E-be való belépést megelőzően Brown arról beszélt, hogy a két lehetőség között kell választani, és mivel a csapat a 2022-2023-as Formula E bajnokságban részt fog venni, csökkentek a hírek arról, hogy a vállalatnak érdeke egy olyan hibrid prototípus építése, amely az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben és az FIA World Endurance Championshipben is képes lenne versenyezni.
A McLaren csatlakozása az LMDh/GTP gyártók egyre növekvő táborához – amely a formula 2023-as indulásakor az Acurát, a BMW-t, a Cadillacet és a Porschét, 2024-ben pedig a Lamborghinit foglalja majd magában – hat gyártóra növelné a kategóriát, ha és amennyiben a brit márka elkötelezi magát a projekt mellett.
„Nagyon aktívak a tárgyalások az LMDh/GTP program elindításáról” – mondta Brown. „Az érdeklődés nagyon nagy. Inkább az a kérdés, hogy mikor, mint az, hogy ha. Szóval ez nem egy ‘igen’, és még semmi sem végleges, hogy megcsináljuk, de a dolog a jó irányba halad.”
Érdekes lesz majd látni, hogy a McLaren versenyzőinek szerződése milyen irányba fog tendálódni, ha elindul az LMDh projekt. Félix Rosenqvist nyitott szerződést írt alá, tehát bárhol indulhat majd, ahol a McLaren részt vesz.