back to top

A korábbi F1-es pilótát a királykategóriára emlékezteti a Porsche Hypercarja

Dátum:

Porsche sportautó programjában talált új otthonra F1-es karrierje után Felipe Nasr, a Sauber korábbi pilótája. A brazil már korábban a DPi autókat is vezette, sőt, kétszer bajnok is lett, tavaly pedig nyert Daytonában – igaz, csak a GTD Pro géposztályban.

- Reklám -

Most új kihívás vár rá, amit – a BMW pilótájához, Philipp Enghez hasonlóan – korábbi, királykategóriás időszakával hozott párhuzamba.

„Az F1-es autók után második legjobb” autó az új BMW

- Reklám -

„A hibrid rendszerek az F1-res időkre emlékeztetnek, sok minden történik a volán mögött, amit a pilótáknak kell tenniük és látniuk. Már alig várom, hogy az autók együtt versenyezzenek. Szélesebbek és hosszabbak, mint korábban, elég rosszfiús kinézete van.”

- Reklám -

„Más érzés a DPi-hez képest, hogy már hibrid is az autóban van, vannak vezetésbeli különbségek stílusban az új gumik miatt is. Amikor fékezünk, nemcsak mechanikusan tesszük, hanem egy komplex rendszerrel, egy elektromos motor is segít abban, hogy lassabb legyen az autó.”

„Ahogy rálépsz, rögtön számítasz a fékezésre, ez nem változott, de más érzés jön át a pedálon keresztül. Mindannyian meg kellett tanulnunk ezt, ami jó móka volt. az autó jól néz ki, és jó is vezetni.” – összegezte Nasr a motorsport.com-nak.

Felipe Nasr a győztesnek járó Rolex karórával – Fotó: LAT Images Courtesy of IMSA

Ezentúl nemcsak a gumikat és az üzemanyagot, hanem az akkumulátort is be kell osztani, ez teljesen új dinamikát emel a stratégiába.

„Sokkal több a motorerő, de egy kicsit nehezebb is, mint volt korábban. A kanyarodási sebességen érezni a legjobban, mivel a gumikon több energia megy át.”

„Az etapok hosszabbak lesznek, ez számunkra több vezetést jelent. Szóval nem biztos, hogy tövig nyomjuk majd 35-40 percig, mint a DPi idején tettük. Most már 50-60 percig kell figyelnünk az autóra, beosztani a gumikat és a benzint. Szerintem pont eléggé növekedett ez az idő, így már fizikailag is érezni fogjuk.”

„Az IMSA-ban versenyezni az egyik legmókásabb dolog, amit valaha csináltam: van benne kihívás, nehéz és sok jó pilóta, valamint csapat van. Az, hogy ilyen sok gyártó van, jót tesz majd a sportautózásnak, már várom.”