szombat, június 25, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapE-SportMagyar hosszútávú bajnokság indul az iRacingben

Magyar hosszútávú bajnokság indul az iRacingben

- Hirdetés -

Új, egész évben tartó hosszútávú versenysorozat indul február közepén az iRacingben HUNdurance néven.

A bajnokságban 2,4 órás futamok lesznek, amelyek a teljes naptári évben eloszlanak majd. Két kategóriával vethetik bele magukat a versenyzők a küldelmekbe, a TCR és a Mazda MX5 gépei egyszerre lesznek majd a pályán.

- Hirdetés -

A több kategóriás versenyekhez megszokottan a pilótacsere is a lehetőségek közt szerepel, azonban a futamokat a pilóták akár egyedül is lefuthatják. A 10 fordulóból álló megmérettetésen az autók beállításai a csapatokra vannak bízva.

Az előzetes naptárban három legendás amerikai pálya is szerepel.

Naptár

  • február 14. – Mount Panorama Circuit (Bathurst)
  • március 7. – Snetterton Circuit 200
  • április 25. – Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari (Imola)
  • május 30. – Charlotte Motor Speedway (Roval)
  • június 20. – VIRginia International Speedway
  • július 11. – Red Bull Ring (National)
  • szeptember 12. – Autodromo Nazionale Monza (Junior)
  • október 3. – Road Atlanta (Éjszakai futam)
  • október 24. – Oulton Park Circuit
  • november 14. – Hungaroring
- Hirdetés -

A széria előszeleként a tavaly decemberben rendezett Hungaroring 2,4h nagy sikert aratott. Akkor még a Porsche Cup és a Mazda MX-5 kategóriákkal zajlott a verseny, azóta a TCR váltotta a német márkát.

Nem szeretem követni a trendeket. Egy ilyen futamon az ember könnyebben kimozdulhat a komfortzónájából, mint egy iRacing által szervezett hivatalos versenyen. Gyakran egyedül maradok ezzel a gondolkozással, de szerencsére a többiek meggyőztek, hogy a TCR jobb lesz, mint a Porsche.” – mondta Balassa Péter a bajnokság főszervezője.

Elsődlegesen próbáltuk kerülni az igazán kommersz pályákat, de semmiképpen nem akartunk átesni a ló túloldalára. Így került be pár ingyenes, és pár népszerűbb pálya, ahol lehet, ott ritkábban használt konfigurációkkal.” – tette hozzá a helyszínekkel kapcsolatosan.

Ha mindkét kategóriába sikerülne 10 autó feletti állandó mezőnyt felmutatnunk, azt sikerként könyvelném el. Szeretném megköszönni két társamnak Viski Róbertnek és Kertész Áronnak a munkáját, az ő támogatásuk és segítségük nélkül nem jutott volna el a megvalósításig az endurance bajnokság koncepciója.” – zárta gondolatait Balassa.

A HUNdurance 22 bajnokságra a szervezők továbbra is várják a jelentkezéseket, melyeket a Magyar iRacing HQ szerverén található linkeken keresztül lehet leadni. Bővebb tájékoztatást és friss információkat ugyanitt találhattok az egész szezon alatt.

- Advertisement -

Friss