csütörtök, június 30, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
NASCAR - 🇺🇸 Road America
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
IMSA - 🇨🇦 Mosport
KezdőlapCautionA Hendrick Motorsports és a Chevy NASCAR autót indít Le Mans-ban!

A Hendrick Motorsports és a Chevy NASCAR autót indít Le Mans-ban!

- Hirdetés -

Az IMSA, a NASCAR, a Hendrick Motorsports, a Chevrolet és a Goodyear együttműködésében indulhat autó Le Mans-ban.

A módosított Next Gen Chevrolet Camaro ZL1 is ott lesz a jövő évi Le Mans-i 24 órás versenyen.

- Hirdetés -

Ez egy a Garage 56 nevezés lesz, amely a WEC szabályain kívül létező innováció és technológia kiemelésére szolgál. A nevezés nem vesz el helyet a hagyományos rajtrácson szereplő autóktól.

Bill France Sr. 1976. június 12-én indult először stock carral a Le Mans-i 24 órás versenyen. Hershel McGriff egy Dodge Charger tulajdonosa és vezetője volt, míg Richard Brooks és Dick Hutcherson egy Ford Torinót vezetett, amely Junie Donlavey tulajdonában volt.

- Hirdetés -

A NASCAR korai napjaitól kezdve fontos volt apám számára, hogy látható szerepet játsszunk a nemzetközi motorsportban, és nincs nagyobb színpad, mint a Le Mans-i 24 órás verseny” – mondta Jim France, a NASCAR elnöke és vezérigazgatója.

A Hendrick Motorsporttal, a Chevrolet-vel és a Goodyearrel együttműködve a NASCAR történetének legnyerőbb csapatát, gyártóját és gumiabroncsát tudhatjuk magunkénak.

Alig várjuk, hogy bemutathassuk a Next Gen autóban lévő technológiát, és versenyképes nevezést indítsunk a történelmi versenyen.

Hershel McGriff Dodge Charger-e Fotó: RacingOne via NASCAR

Történelmi jelentőségű tett

A NASCAR vezetői csütörtökön jelentették be szándékukat az IMSA mellett a Sebring International Raceway-en, ahol az IMSA ezen a hétvégén a Mobil 1 Tizenkét órás versenyen indul.

A Garage 56 különleges lehetőséget jelent Le Mans-ban, hiszen ez a verseny közel százéves fennállása során az autóipar technológiai folyamatainak élharcosa volt” – mondta Pierre Fillon, a Le Mans-i 24 órás verseny szervezőjének, a l’Automobile Club de l’Ouest (ACO) elnöke.

Amikor az ACO megkapja a Garage 56 programra vonatkozó jelentkezést, a tervezőkkel, a csapatpartnerekkel és a beszállítókkal való megbeszélésekkel kezdjük, hogy olyan teljesítményparamétereket határozzunk meg, amelyekkel a program minden érintett számára sikeres lehet.

Továbbra is együtt fogunk működni a NASCAR-ral és minden partnerükkel, miközben a 2023-as Garage 56 projektre vonatkozó javaslatuk megvalósításán dolgoznak.

Az autó műszaki elemeiről és a versenyzői felállásról később jelentenek be részleteket. Chad Knaus lesz a program vezetője.

Az autóversenyzés egyik igazán ikonikus eseményén részt venni, és a NASCAR-t és a Chevrolet-t képviselni a világ színpadán kiváltság” – mondta Rick Hendrick. “Jim óriási elismerést érdemel, amiért megvan a víziója a projektről, és köszönjük neki, hogy rábízta szervezetünkre a felelősséget.

Jim Campbell, a Chevrolet teljesítményért és motorsportért felelős alelnöke elmondta: “A NASCAR visszatér Le Mans-ba! A Chevrolet alig várja, hogy a NASCAR, a Hendrick Motorsport és a Goodyear kulcsfontosságú partnere lehessen ebben a történelmi Garage 56-os erőfeszítésben.”

Bár sokan úgy ismernek minket, mint a NASCAR legnyerősebb gyártóját, a Corvette Racing programunkkal is nagy sikereket értünk el Le Mans-ban, hiszen 2000 óta 21 indulásból nyolc kategóriagyőzelmet arattunk. A Chevrolet-nél szeretünk versenyezni, és alig várjuk, hogy elkezdjük ezt a programot.

- Advertisement -
SourceRacer
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss