Az IMSA, a NASCAR, a Hendrick Motorsports, a Chevrolet és a Goodyear együttműködésében indulhat autó Le Mans-ban.
A módosított Next Gen Chevrolet Camaro ZL1 is ott lesz a jövő évi Le Mans-i 24 órás versenyen.
Ez egy a Garage 56 nevezés lesz, amely a WEC szabályain kívül létező innováció és technológia kiemelésére szolgál. A nevezés nem vesz el helyet a hagyományos rajtrácson szereplő autóktól.
Bill France Sr. 1976. június 12-én indult először stock carral a Le Mans-i 24 órás versenyen. Hershel McGriff egy Dodge Charger tulajdonosa és vezetője volt, míg Richard Brooks és Dick Hutcherson egy Ford Torinót vezetett, amely Junie Donlavey tulajdonában volt.
„A NASCAR korai napjaitól kezdve fontos volt apám számára, hogy látható szerepet játsszunk a nemzetközi motorsportban, és nincs nagyobb színpad, mint a Le Mans-i 24 órás verseny” – mondta Jim France, a NASCAR elnöke és vezérigazgatója.
„A Hendrick Motorsporttal, a Chevrolet-vel és a Goodyearrel együttműködve a NASCAR történetének legnyerőbb csapatát, gyártóját és gumiabroncsát tudhatjuk magunkénak.”
„Alig várjuk, hogy bemutathassuk a Next Gen autóban lévő technológiát, és versenyképes nevezést indítsunk a történelmi versenyen.”
Történelmi jelentőségű tett
A NASCAR vezetői csütörtökön jelentették be szándékukat az IMSA mellett a Sebring International Raceway-en, ahol az IMSA ezen a hétvégén a Mobil 1 Tizenkét órás versenyen indul.
„A Garage 56 különleges lehetőséget jelent Le Mans-ban, hiszen ez a verseny közel százéves fennállása során az autóipar technológiai folyamatainak élharcosa volt” – mondta Pierre Fillon, a Le Mans-i 24 órás verseny szervezőjének, a l’Automobile Club de l’Ouest (ACO) elnöke.
„Amikor az ACO megkapja a Garage 56 programra vonatkozó jelentkezést, a tervezőkkel, a csapatpartnerekkel és a beszállítókkal való megbeszélésekkel kezdjük, hogy olyan teljesítményparamétereket határozzunk meg, amelyekkel a program minden érintett számára sikeres lehet.”
„Továbbra is együtt fogunk működni a NASCAR-ral és minden partnerükkel, miközben a 2023-as Garage 56 projektre vonatkozó javaslatuk megvalósításán dolgoznak.”
Az autó műszaki elemeiről és a versenyzői felállásról később jelentenek be részleteket. Chad Knaus lesz a program vezetője.
„Az autóversenyzés egyik igazán ikonikus eseményén részt venni, és a NASCAR-t és a Chevrolet-t képviselni a világ színpadán kiváltság” – mondta Rick Hendrick. „Jim óriási elismerést érdemel, amiért megvan a víziója a projektről, és köszönjük neki, hogy rábízta szervezetünkre a felelősséget.”
Jim Campbell, a Chevrolet teljesítményért és motorsportért felelős alelnöke elmondta: „A NASCAR visszatér Le Mans-ba! A Chevrolet alig várja, hogy a NASCAR, a Hendrick Motorsport és a Goodyear kulcsfontosságú partnere lehessen ebben a történelmi Garage 56-os erőfeszítésben.”
„Bár sokan úgy ismernek minket, mint a NASCAR legnyerősebb gyártóját, a Corvette Racing programunkkal is nagy sikereket értünk el Le Mans-ban, hiszen 2000 óta 21 indulásból nyolc kategóriagyőzelmet arattunk. A Chevrolet-nél szeretünk versenyezni, és alig várjuk, hogy elkezdjük ezt a programot.„