A 2022-es IndyCar szezon a szabályok tekintetében is tartogat újdonságokat. A hétvégi szezonnyitó előtt ugyanis több ponton is jelentős módosításokat hajtottak végre a szabályalkotók.
A 2022-es IndyCar szezon egy jelentős taktikai tényezővel bővül. A legfrisebb szabálymódosítások szerint ugyanis az idei évtől kezdve szabadon választhatnak a versenyzők pithelyet, mely bizonyos pályákon jelentős előnyt adhat a versenyzőknek.
Az eddigi szabályok szerint a pithelyeket a legutolsó verseny kvalifikációs eredményei alapján, automatikusan osztották ki, így a rajtelsőséget megszerző versenyző a kijárathoz legközelebbi területen szervizelhetett.
Az idei évben a NASCAR-ban alkalmazott rendszer mintájára a versenyzők maguk dönthetnek a pitben elfoglalt helyükről. A választás természetesen ezúttal sem véletlenszerűen történik. A rendszer ilyen szempontból változatlan marad, lévén az előző verseny kvalifikációjának leggyorsabbja választhat elsőként, míg a leglasabbak már csak a maradékból mazsolázhatnak.
Bár az esetek többségében a rajtelsőséget megszerző versenyző így is az utolsó pithelyet fogja választani, a többiek esetében az olyan helyek jelentősen felértékelődhetnek, ahol a szerviz terület után, vagy előtt található a garázsbejárat.
Az új rendszer alól kivételt képez az Indy 500. A világ egyik legrangosabb autóversenyén ugyanis továbbra is a kvalifikációs sorrend alapján történik a szervizterületek kiválasztása.
A sárga zászlós és a push-to-pass szabályok is módosulnak
A pithelyek kiosztásánál talán egy fokkal jelentősebb változás a sárga zászlós szabályok módosítása. Az eddigi rendszer szerint a helyi, azaz nem teljes pályára érvényes figyelmeztetés mellett az autóknak 15%-kal kellett visszafogniuk a tempót. Ez leírva szép és jó, versenykörülmények közt azonban szinte betarthatatlan a szabály, így ezt a passzust ki is veszik a 2022-as könyvből.
Helyette azonban a versenyzőknek erősen javasolják sebességük jelentős csökkentését, valamint a felkészülést egy esetleges megállásra, vagy a törmelékek kikerülésére. A versenyzők habitusát ismerve azonban nem lenne meglepő, ha lila szektorokat látnánk felvillanni lokális sárga zászlók alatt is.
A push-to-pass rendszerrel kapcsolatos módosítások már sokkal megfoghatóbbak, bár az élmezőnyre nem valószínű, hogy nagy hatással lesznek. A 2022-es évtől kezdve ugyanis a versenyigazgatónak lehetősége lesz megvonni az extra lóerőket biztosító rendszer használatát a lekörözött versenyzőktől. A hivatalos megfogalmazás szerint azok a versenyzők érintettek, akik a legutolsó, körön belül lévő versenyzőhöz képesti is körhátrányban vannak. A módosítás oka a versenybe egy baleset, vagy kisebb műszaki hiba után, nagy hátránnyal visszatérő, de a versenyszellem által fűtött pilóták beavatkozási kedvének csökkentése.
A módosítások természetesen már a most hétvégi, St. Petersburg-i szezonnyitón is érvényben lesznek.