Kamui Kobayashi jövője kétséges, miután az Action Express bejelentette, jövőre csak egy autót indít a Daytonai 24 óráson.
Kamui Kobayashi elmondta, hogy más kategóriákban is szívesen versenyezne azért, hogy maradhasson az IMSA Sportautó bajnokságban.
Mivel valószínűleg a GTP kategóriában nem kap majd lehetőséget – az LMDh gyártók és a Toyota Hypercar FIA World Endurance Championship meglévő programja közötti „verseny” miatt – ezért akár az LMP2, akár a GT3 osztályban is hajlandó lenne szétnézni.
A japán sztár, csapat nélkül maradt, miután az Action Express Racing jövőre – valószínűleg – csak egy autót indít a GTP kategóriában, és a Daytonai 24 órás versenyen biztosan nem indítja el a 48-as Ally Cadillacet, melynek Kobayashi is tagja.
A Toyota Gazoo Racing WEC-programjában betöltött megnövekedett vezetői szerepe ellenére – csapatfőnökként is szolgál – Kobyayashi a Sportscar365-nek elmondta, hogy még mindig van ideje és kedve folytatni a versenyzést az Endurance Cup futamain.
Kobayashi a múlt hétvégi Chevrolet Nagydíjon debütált a GTD Pro osztályban a Canadian Tire Motorsport Parkban, ahol a sérült Jack Hawksworth helyére ugrott be Vasser Sullivan Lexus RC F GT3-asával.
„Az IMSA endurance versenyek és a WEC szezonja között biztosan nincsenek ütközések, mivel sok versenyző ugyanazokat a futamokat teljesíti” – mondta Kobayashi.
„Azt hiszem, a mi oldalunkon az a nagyobb probléma, hogy jövőre az IMSA-ban az LMDh lesz a top kategória, mi pedig a WEC-ben a Toyotával a Hypercarral versenyzünk, szóval szerintem ez a legnagyobb probléma.”
„Nyilvánvalóan nem az én leterheltségemről van szó, sokkal inkább arról, hogy hogyan zajlik a verseny a WEC és az IMSA között.”
„Azt hiszem, még mindig nyitott a dolog. Vannak lehetőségek a GT3-ban, sok minden van az LMP2-ben is. Szerintem sok minden történhet. Mégis, a szezon közepén vagyunk, és még túl korai lenne a jövő évről beszélni.„