Matt Kurdock technikai igazgató elmondása szerint az IMSA azon dolgozik, hogy „megújítsa” a jövőre debütáló GTP kategória BoP-ját.
A WeatherTech SportsCar Championship új, 2023-ra tervezett GTP osztálya mindkét formula számára nyitott lesz, bár az első szezonban kezdetben várhatóan csak az LMDh szabályrendszer szerint épített autók fognak szerepelni, az Acura, a BMW, a Cadillac és a Porsche megerősített LMDh autóival.
Kurdock, aki az IMSA technikai bizottságának feje, a Sportscar365-nek nyilatkozott.
„Jelenleg sok időt és energiát fordítunk a GTP BoP filozófiájának kidolgozására. Még az LMDh esetében is az a filozófia, hogy a teljesítményszinteket a meghajtótengelyeken lévő nyomaték alapján állapítsuk meg.”
„Még ha minden autóhoz azonos tömeget, azonos teljesítményt, azonos leszorítóerőt és légellenállást rendelnénk, akkor sem kapnánk minden autóból minden pályán azonos eredményt. Rengeteg árnyalat van az autók teljesítményében a pályán.
Mivel ezekhez az autókhoz csatlakoznak majd az LMH gépei is az IMSA-ban, ez még jobban megnehezíti majd a széria dolgát.
„Úgy gondolom, hogy ahogy az LMH-t is hozzáadjuk majd a keverékhez – egy más platformú autó -, úgy gondolom, hogy ez további kihívásokat jelent majd nekünk.”
„Azon vagyunk, hogy továbbfejlesszük és új eszközöket vezessünk be az IMSA BoP eszköztárába, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy szabályozzuk és a lehető legközelebb tartsuk ezeket az LMH és LMDh autókat egymáshoz.„